Cookie beleid Nicolaas

De website van Nicolaas is in technisch beheer van VoetbalAssist en gebruikt cookies. Hieronder de cookies waar we je toestemming voor nodig hebben. Lees ons cookiebeleid voor meer informatie.

Functionele cookies

Voor een goede werking van de website worden deze cookies altijd geplaatst.

Analytische cookies

Google analytics Toestaan Niet toestaan

Marketing cookies

Facebook Toestaan Niet toestaan

Verslag ALV 25 november

Verslag ALV 25 november

6 december 2010 14:00


Hieronder staat het verslag van de afgelopen Algemene ledenvergadering. Alles wat aan bod is geweest 25 november is puntgewijs te lezen in het bericht hieronder.

                               

Verslag Algemene ledenvergadering

Datum                        : 25 november 2010

Aanwezig bestuur    : Kees Sassen                       - voorzitter

: Gerard Voorn                       - jeugdvoorzitter

: Hans van Niel                       - bestuurslid VTZ

: Eef van Amerongen             - secretaris

: Ronald van der Veen           - penningmeester

Afwezig bestuur       : Gerrie Broek                         - vice voorzitter

Totaal aanwezig       : 60 leden

Stemgerechtigd       : allen 

 

Afwezig met bericht: Geen.

Afwezig zonder bericht: de overige leden

­­­­­­­­­­­_______________________________________________________________ 

 

 1. Opening

 

De voorzitter Kees Sassen opent om 19.30 uur de ALV. Hij heet iedereen van harte welkom. Dit is de eerste keer dat het Bestuur gebruikt maakt van een Powerpoint presentatie. Wij denken dat de vergadering hierdoor voor een ieder beter te volgen zal zijn. De agenda is conform de uitnodiging.

  1. 1.      Opening;
  2. 2.      Notulen van de Algemene Ledenvergadering  19 november 2009
  3. 3.      Jaarverslag seizoen 2009/2010 per commissie;
  4. 4.      Financieel jaarverslag 2009/2010;
  5. 5.      Verslag kascommissie  (Marcel van ’t Kruis en Robert Verdel) 2009/2010 en benoemen kascommissieleden;
  6. 6.      Goedkeuring begroting 2010/2011;
  7. 7.      Vrijwilligersbeleid;
  8. 8.      Contributiereglement
  9. 9.      Plan van Aanpak uitbreiding accommodatie;

10.  Stand van Zaken kunstgrasvelden

11. Benoemen bestuursleden;

12. Rondvraag

13.  Sluiting om ca. 21.00 uur.


2. Notulen van de vorige Algemene Ledenvergadering van 19 november 2009

Er zijn geen opmerkingen op de notulen van de vergadering. De notulen worden dan ook vastgesteld zonder op- en aanmerkingen.

 

3. Jaarverslagen commissies seizoen 2009-2010

Conform het organisatieschema heeft elk bestuurslid een commissie in zijn portefeuille. Alle bestuursleden doen onderstaand verslag per commissie.

 

3.1 Jaarverslag Jeugdcommissie

Gerard Voorn  geeft aan dat het jeugdbestuur kan terugzien op wederom een stabiel seizoen. Ik zal dan ook op de diverse onderdelen ingaan en toelichten;

Organisatorisch;

-         Het Jeugdbestuur heeft zijn setting gevonden en heeft het afgelopen seizoen goed gefunctioneerd. Het Jeugdbestuur bestaat uit Marco Hoogervorst (vice-voorzitter en activiteitencomm.), Arie van de Laan (jeugdcoördinator) en Jan Osterkamp (afgevaardigde meisjesafdeling). De functie jeugdvoorzitter komt door de bestuurswissel vacant. Hiervoor hebben zich nog geen kandidaten aangemeld en de benaderde personen hebben bedankt. Bij deze de oproep aan een ieder deze functie in te vullen.

-         Vrijwilligers; Nicolaas Boys is geheel afhankelijk van vrijwilligers. Zonder vrijwilligers kan Nicolaas Boys niet bestaan. Op dit moment zijn er bij de jeugd van Nicolaas Boys ruim 100 vrijwilligers betrokken. Ik wil dan ook van de gelegenheid gebruik maken om alle vrijwilligers te bedanken voor hun inzet voor de jeugd van Nicolaas Boys. Het onderwerp Vrijwilligers komt als agendapunt terug in deze vergadering.

-         Bestuursdiensten; Afgelopen seizoen is dit goed verlopen, omdat er genoeg vrijwilligers waren. Dit seizoen staat het onder druk te staan omdat er te weinig vrijwilligers zijn. Vrijwilligersbeleid is een apart agendapunt.

Voetbaltechnisch;

-         Prestaties: Afgelopen seizoen zijn er geen jeugdteams kampioen geworden. Dit heeft deels te maken met het feit dat onze teams hoger zijn ingedeeld. Alle selectie jeugdteams spelen 2e klasse. Afgelopen jaar hadden we wederom 16 jeugdteams.

-          Scheidsrechters; Afgelopen seizoen is dit door Mirjam v/d Meer weer fantastisch gedaan. Scheidsrechters werden bereid gevonden om zich voor onze vereniging in te zetten. Onze dank gaat uit naar Mirjam. Hiervoor kan ook de website gebruikt gaan worden.

Activiteiten;

-        Zoals gebruikelijk zijn er door de activiteitencommissie van de jeugd diverse activiteiten georganiseerd. Activiteiten voor de kinderen, zoals de gebruikelijke zwemmiddag met pannenkoeken, de Sinterklaas en de open dag. Door de activiteitencommissie van de jeugd zijn er bingo’s georganiseerd, n.l. de kerst- en paasbingo. De opbrengsten van de bingo’s en de eieractie dekken ruimschoots de uitgaven t.b.v. de jeugd.

Hoogtepunten afgelopen seizoen;

-         Manus de Groot toernooi; Inmiddels was dat de 22e keer dat het Manus de Groot toernooi o.l.v. Ed van Vliet werd gehouden. Een zeer geliefd toernooi bij alle clubs in de omgeving, omdat alles, voetbal, natje en droogje  fantastisch is geregeld.

-         4 tegen 4; Door Hein Leliveld en Jesse Verduijn en met hulp van de B-junioren is er weer een 4 tegen 4 straatvoetbaltoernooi voor de DEF-jes georganiseerd. Inmiddels een jaarlijks terugkomend toernooi.

-         Open dag 5 mei: Nicolaas Boys heeft op 5 mei 2010 een open dag gehouden voor alle jeugd in en buiten Nieuwveen. Door Frans van Niel werd er voor de jeugd een trainings clinic gegeven. Diverse apparatuur werd ingehuurd/ingezet om die dag Nicolaas Boys op een goed manier te promoten en de jeugd te vermaken. Een succes dat voor herhaling vatbaar is. 

Doelstellingen afgelopen seizoen 2009-2010;

  • Alle selectieteams van de jeugd (jongens) 2e Klasse voetballen; Is aan voldaan
  • Opzetten jeugdraad:. Een aantal pogingen zijn gedaan om dit van de grond te krijgen. Helaas moeten we vaststellen dat het niet is gelukt een jeugdraad binnen Nicolaas Boys op te zetten.
  • Opstellen jeugdbeleidsplan: Het Jeugdbeleidsplan is afgelopen seizoen gereed gekomen in concept. Op dit moment zijn we bezig het plan in de vereniging te implementeren. Inmiddels staat het Jeugdbeleidsplan op de website.

Doelstellingen komende seizoen 2010-2011;

  • Implementeren jeugdbeleidsplan in de vereniging.

 

3.2 Jaarverslag activiteitencommissie

 

Door Kees Sassen wordt i.v.m. ziekte van Gerrie Broek verslag gedaan van de activiteitencommissie 2009 – 2010

 

In december 2009 zijn alle vrijwilligers bedankt door het bestuur van Nic Boys voor al hun inzet het afgelopen jaar. De vrijwilligers ontvingen als dank een kerstbrood.

 

In mei 2010 vond het traditionele tentfeest plaats op het terrein voor de kantine van Nic. Boys. In een kort tijdsbestek bouwden veel vrijwilligers de tent met alle toebehoren zoals podia, toiletten en een grote bar op.

Ook dit jaar voelden de Zonnebloem vrijwilligers zich op donderdag weer helemaal thuis in de tent. 

Op vrijdagavond zou Vangrail het tentfeest openen, maar door familie omstandigheden vertrok de band al voor het optreden. Met man en macht werd geprobeerd vervangende artiesten te krijgen. Dit is gelukt in de persoon van Jeffrey Schenk en Theo de Ridder.

Op zaterdagavond stonden Helemaal Top, Weshley en Peter Beense op het Nieuwveense podium.

Op zondagmiddag werd het groot feest na het familietoernooi met een live band die de vele families op de dansvloer kreeg.

Helaas is de kaartverkoop van het tentfeest 2010 tegengevallen. De commissie hoopt het tentfeest 2011 met een ander concept financieel beter af te sluiten.

 

In september werd de vrijwilligersavond georganiseerd. Dit jaar was iedereen schriftelijk uitgenodigd, wat leidde tot een grotere opkomst. Onder het genot van een heerlijke barbecue en drankjes hadden ca. 100 vrijwilligers een reuze gezellige avond.

 

Het bestuur ondersteunt de initiatieven, zoals bijvoorbeeld de klaverjasavonden, die enthousiaste vrijwilligers willen organiseren.

Voor het komende jaar zal waarschijnlijk weer een veiling worden georganiseerd. Onder leiding van Ed van Vliet zal zoveel mogelijk inbreng geveild worden om tot een gunstig financieel resultaat te komen. Deze gelden zullen ten goede komen aan de nieuwbouwuitbreiding van ons complex.

 

Het bestuur spreekt de hoop uit dat volgend jaar het damestoernooi en het kroegentoernooi als vanouds weer door kunnen gaan.

 

3.3 Jaarverslag PR en Sponsoringcommissie

Door Kees Sassen wordt verslag gedaan van het afgelopen seizoen.

Jaarverslag PR commissie – club van 100 en de website.

Club van 100

Ook dit jaar zijn Harry de Graaf, Andre den Dekker, Hans Lok en Theo Maurits, weer in touw geweest als commissie voor de Club van 100 .

De club van 100 telt op dit moment ruim 65  leden, die met een bijdrage proberen dingen te realiseren voor Nic Boys. Het doel voor ondersteuning is door henzelf te bepalen. Dit jaar zijn er de terrastafels voor aangeschaft. Ook de tassen voor de tenues zijn afkomstig van de club van 100. We kunnen stellen dat deze actie met succes is ontvangen door een ieder. We hopen dat nog meer mensen de club van 100 gaan ondersteunen en er nog meer goeie ideeën gerealiseerd kunnen worden.

Bij deze willen we de club van 100 veel succes wensen in het komende jaar.

PR commissie

Bij de pr commissie is ook dit jaar de recessie nog goed merkbaar.

Er word door de commissieleden alles aan gedaan om zoveel mogelijk

Sponsoren te vinden die onze vereniging ter goede willen komen.

Dit jaar zijn er een paar bordsponsors mee gestopt, daarin tegen zijn er ook  nieuwe bijgekomen zodat we een gelijk aantal overhouden.

Ook op de site is het aantal advertenties  gelijk gebleven.

Met shirtsponsors word ook zeer actief gesproken, wat er toe heeft geleid dat er diversen contracten met succes zijn verlengt.

En er nieuwe zijn bijgekomen.

Waarvoor onze dank naar de sponsors.

De bordsponsors , de site en de shirtsponsors maken met elkaar dat we een positief saldo van  17.395.00 euro binnen krijgen.

Ook de pr commissie succes toegewenst voor het komende jaar.

De website

Zoals u waarschijnlijk heeft gemerkt is er ook een nieuwe en verbeterde site in elkaar geknutseld door de wizkids van Nic Boys. De oude was te beperkt geworden en er was geen ruimte voor uitbreiding. Op de nieuwe site , die sinds eind oktober in de lucht is , worden uitslagen , standen en programma up to date gehouden , en is er veel meer ruimte voor alles wat actueel is binnen de club. We hopen dan ook dat er veel gebruik van deze site gemaakt gaat worden door alle teams en andere personen, die iets te melden hebben binnen Nic Boys. Heren van de site jullie hebben ontzettend je best gedaan , en we vinden dat jullie een mooie en goeie site hebben neergezet, we hopen dat hij vaak word bezocht. Natuurlijk ook jullie veel succes

 

Hopende een ieder voldoende op de hoogte te hebben gebracht van deze actieve commissies.

 

3.4 Jaarverslag facilitaire Zaken

            Jaarverslag Facilitaire zaken door Eef van Amerongen

Onderhoud terrein

Ook in het afgelopen seizoen is de onderhoudsploeg van Nicolaas Boys weer druk bezig geweest met het onderhoud van ons sportpark. Ik denk dat we kunnen stellen dat ons sportpark er prima verzorgd uitziet. Door de Club van 100 en Nicolaas Boys zijn de mannen voorzien van jassen en laarzen. Onze dank gaat uit naar de onderhoudsploeg.

Groot Onderhoud.

Afgelopen seizoen zijn diverse grotere onderhouds/renovatie werken uitgevoerd.

O.a.:

-         het plaatsen van 4 nieuwe vlaggenmasten

-         het renoveren scheidsrechtersruimte

-         het renoveren bestuurskamer en ruimte fysio

-         het vervangen van buitenplafond hoofdentree

-         het aanpassen van de ventilatievoorziening conform eisen Brandweer

-         het aanbrengen van extra buitenverlichting

Het onderwerp kunstgrasvelden komt elders als agendapunt terug.

Aanbouw kleedkamers

Zoals in de vorige ALV afgesproken zou het bestuur onderzoek doen naar noodzaak extra kleedkamers. Door het Bestuur is een Plan van Aanpak gemaakt welke elders terugkomt als agendapunt.

Kantine.

Het afgelopen seizoen heeft de kantine niet naar volle tevredenheid van het bestuur gefunctioneerd.

Zaken die voor verbetering in aanmerking komen zijn o.a.

-         de inzet van vrijwilligers

-         verbetering inkoop en leveranties

Het punt vrijwilligers komt elders als agendapunt terug.

Spelmateriaal

Doordat er het afgelopen seizoen erg veel spelmateriaal is aangeschaft zal dit ook voldoende zijn voor het seizoen 2010-2011. Alle aanschaf van benodigd spelmateriaal gaat i.o.m. de secretaris. Dit is afgelopen seizoen goed verlopen.

 

Bij deze wil ik iedereen bedanken die zich geheel vrijwillig heeft ingezet bij het

assisteren van het plegen van het onderhoud kantine kleedkamers en de velden

de vrijwilligers  en beheerster van de bar en keuken, het persoon die zich het gehele

jaar inzet voor de vuile zweetsokken en de was .

Hopende dat er weer op jullie gerekend kan worden en alle neuzen  de zelfde kant op staan. met samen werking en overleg kom je heel ver. 

           

 

3.5  Jaarverslag voetbaltechnische zaken

Door Hans van Niel wordt verslag gedaan van het afgelopen seizoen.

Seizoen 2009 – 2010 heeft de seniorenafdeling van Nicolaas Boys gespeeld met 1 damesteam en 7 herenteams.

Na 2 jaar in de 3e klasse kwamen de dames dit jaar uit in de 4e klasse.  Genoeg uitdaging om hard te werken aan een nieuwe promotie.   Een eerste plaats zat er niet in, wel een hoge klassering.  Voldoende om in 2010 weer te starten in de 3e klasse.  Dat er genoeg talent bij de dames aanwezig is blijkt wel uit  de topprestatie de beker te veroveren.   In een spannende wedstrijd in Katwijk werd Wit Rood Wit uit Brielle met 3-1 verslagen.   Een grote afvaardiging van Nic Boys was aanwezig en heeft na afloop een groot feest gevierd.  Afgesloten met een barbecue voor speelsters, staf, ouders en supporters. 

NB1 heeft het tweede jaar onder Jerry van Elsen geen prijzen kunnen pakken.   Met moeite is ontkomen aan het spelen van een promotie / degradatiewedstrijd door als beste 10e in de 4e klasse te blijven.

In overleg is besloten na dit seizoen niet met elkaar verder te gaan.  Helaas heeft deze beslissing de sfeer voor de 2e competitehelft in negatieve zin beinvloed.  Punt van vermelden is dat onder Jerry de saamhorigheid binnen de selectie – lees NB1 en NB2 – is versterkt tov vorige seizoenen.  Bij het aantrekken van een nieuwe trainer is dit een belangrijk gegeven om mee door te gaan.  

In het algemeen was het in het afgelopen seizoen moeilijk om de teams achter de selectie voltallig te krijgen. Door bereidwilligheid van spelers, leiders en 5 – wedstrijdenleden om elkaar te helpen is het meestal gelukt om tot spelen te komen.   Het is wel een aandachtspunt voor komende seizoenen om in een vroegtijdig stadium afspraken te maken over de bezetting van de “overige” teams en grootte van de selectie.

Ook dit seizoen was het niet eenvoudig voor Theo van de Meer om voor elk team thuis een scheidsrechter te vinden.  Compliment voor Theo en de weinige vrijwilligers om dit toch voor elkaar te krijgen.   Komend seizoen wil het bestuur van Nic Boys werken aan uitbreiding van het scheidsrechterscorps.  Mogelijk kan een bij Nic Boys te organiseren cursus leden over de streep trekken deze te volgen.

Afgelopen seizoen waren er bij de seniorenteams geen kampioenen te feliciteren.  

 

4.         Financieel jaarverslag 2008-2009

Het financiële overzicht heeft voor een ieder ter inzage gelegen in de bestuurskamer. Door Ronald van der Veen wordt er een toelichting gegeven op het financiële jaarverslag. Er worden geen vragen gesteld en het financieel jaarverslag wordt aldus vastgesteld.

 

5.         Verslag kascommissie

Door de kascommissie, bestaande uit Marcel van ’t Kruis en Robert Verdel, is er een controle van de stukken van de penningmeester geweest. De kascommissie adviseert de ALV akkoord te gaan met de stukken. De ALV keurt de stukken goed en het bestuur wordt decharge verleend. De kascommissie wordt bedankt. De nieuwe kascommissie zal volgend seizoen bestaan uit wederom Robert Verdel en Marcel van ‘t Kruis.

 

6. Begroting 2010-2011

De begroting voor het seizoen 2010-2011heeft voor een ieder ter inzage gelegen. Door Ronald van der Veen wordt er een toelichting gegeven op de begroting. Er worden geen vragen gesteld.Over de begroting 2010-2011 worden geen vragen gesteld en wordt aldus vastgesteld.

 

7. Vrijwilligersbeleid.

Door het Bestuur is een Protocol Vrijwilligersbeleid opgesteld welke voor een ieder ter inzage heeft gelegen in de bestuurskamer. Door Kees Sassen wordt dit protocol toegelicht en vragen beantwoord. Het Protocol zal met ingang van het volgend seizoen van kracht zijn. Door het Bestuur zal een vrijwilligerscoördinator moeten worden aangesteld om e.e.a. in goed banen te leiden.

 Wijzigingen zijn o.a.;

-         Iedereen vanaf 16 jaar moet  8 uur vrijwilligerswerk doen per seizoen;

-         Iedereen kan aan het begin van het seizoen zijn/haar voorkeur opgeven;

-         Vrijstelling voor ereleden, donateurs en 5 wedstrijdleden.

 

8. Contributiereglement.

Door het Bestuur is ter aanscherping van het contributiebeleid een contributiereglement opgesteld welke voor een ieder ter inzage in de bestuurskamer heeft gelegen. Dit reglement wordt door Eef van Amerongen toegelicht en gaat per heden in.

Wijzigingen zijn o.a.;

-         Inschrijfgeld € 15,-;

-         Keuze machtiging of acceptgiro (+€ 5,-);

-         Herinneringen met administratiekosten;

-         Bij te late betaling wordt spelerspas ingetrokken (3 maanden) of voordracht royement (4 maanden);

-         Boetereglement.

 

9. Uitbreiding accommodatie.

Door het Bestuur is een Plan van Aanpak opgesteld welke ter inzage in de bestuurskamer heeft gelegen. Dit Plan van Aanpak wordt door Gerard Voorn toegelicht. Door de ALV wordt gesteld dat het ontwerp van het plan in een ingelaste ALV in het voorjaar 2011 wordt gepresenteerd aan de ALV, waarna besluitvorming over het vervolg zal plaatsvinden. De optie om een bestuurskamer in de kantine te bouwen heeft niet de voorkeur van de leden. Vooralsnog zal de voorbereiding conform het Plan van Aanpak in gang wordt gezet.

 

10. Stand van Zaken kunstgrasvelden.

            Door Eef van Amerongen wordt een toelichting gegeven op de laatste stand van

zaken omtrent de door de gemeente aan te leggen kunstgrasvelden.

Nieuws o.a.;

-         Kunstgras niet in 2011, wordt 2012. Raadbesluit in februari/maart 2011.

-         Plan voor Nicolaas Boys is ongewijzigd (zie tekening)

-         Er moet een beheersstichting worden opgericht waarin alle verenigingen deelnemen.

-         Wat de voordelen van kunstgras zijn is duidelijk. Wat de nadelen zijn is nog niet duidelijk.

 

11. Roulatieschema Bestuursleden.

 

Stand van Zaken:

Het Bestuur stelt Ronald van der Veen kandidaat voor de vacature Penningmeester.

Kees Sassen (Voorzitter) is aftredend en stelt zich niet herkiesbaar;

Het Bestuur stelt Gerard Voorn (Jeugdvoorzitter) kandidaat als Voorzitter. Er hebben zich geen tegenkandidaten aangemeld bij het Bestuur.

De functie van Jeugdvoorzitter komt vacant, hiervoor zijn geen kandidaten beschikbaar

Hans van Niel (Bestuurslid VTZ) is aftredend en stelt zich herkiesbaar; er hebben zich geen tegenkandidaten aangemeld bij het Bestuur.

Stemming en uitslag.

Middels een stemming worden de volgende leden met ruime meerderheid benoemd;

-         Ronald van der Veen als penningmeester (59V + 1T)

-         Gerard Voorn als voorzitter (55V + 5T)

-         Hans van Niel als Bestuurslid Voetbaltechnische Zaken (57V+3T)

 

Dankwoord.

Corrie van Amerongen en John van der Zwaan worden bedankt dat zei het afgelopen seizoen de financiële zaken naar volle tevredenheid van het Bestuur hebben behartigd.

 

Kees Sassen wordt bedankt voor zijn inzet als voorzitter.

 

10. Rondvraag

Jan Erkelens: spreekt zijn onvrede uit over het niet schoon achterlaten van de kleedkamers door de jeugdelftallen op de zaterdag. Vanuit het Bestuur zal er actie worden ondernomen om dit in het vervolg te voorkomen.

 

11. Sluiting

De voorzitter Gerard Voorn sluit om  21.10 uur de vergadering en bedankt een ieder voor zijn inbreng en aanwezigheid namens het Bestuur.

Delen

voeg je eigen gadgets toe aan deze pagina!