Cookie beleid Nicolaas

De website van Nicolaas is in technisch beheer van VoetbalAssist en gebruikt cookies. Hieronder de cookies waar we je toestemming voor nodig hebben. Lees ons cookiebeleid voor meer informatie.

Functionele cookies

Voor een goede werking van de website worden deze cookies altijd geplaatst.

Analytische cookies

Google analytics Toestaan Niet toestaan

Marketing cookies

Facebook Toestaan Niet toestaan

Bericht n.a.v. ALV

Bericht n.a.v. ALV

31 juli 2018 22:30


Beste Leden en belangstellenden.

N.a.v. de oproep van het bestuur om hulp vanuit de leden hebben een 7tal leden met een Zwart-groen hart de handschoen opgepakt. Op basis van een analyse, eigen ervaringen en navraag zijn wij tot de volgende conclusies gekomen:

  • Nicolaas Boys is op dit moment geen vereniging meer. Er is weinig commitment vanuit de leden en de werkzaamheden komen op de schouders van slechts een paar leden terecht.

 

  • Nicolaas Boys zit financieel is zwaar weer. Hierin moet verandering komen.

 

  • Nicolaas Boys is niet meer ons oude gezellige cluppie. Er moeten weer goedbezochte activiteiten komen en de gezelligheid in de kantine moet terug!


Op basis van bovenstaande bevindingen en de noodkreet vanuit het bestuur hebben wij een plan in elkaar gezet om de Boys weer de goede richting op te sturen. Dit plan hebben wij op 10 juli gepresenteerd tijdens de ALV en zullen wij hieronder uiteenzetten. Dit plan hebben wij vervolgens besproken met het bestuur en tot ons groot genoegen ziet het bestuur ook potentie in ons plan! Samen met het bestuur willen wij dit dan ook verder in werking gaan zetten!

 

Organisatie

Nicolaas Boys is nu te veel afhankelijk door slechts een aantal handjes. Hierdoor is het oppakken van bijvoorbeeld een bestuurstaak een enorm grote verantwoordelijkheid want je krijgt enorm veel werk op je bordje. Wij stellen daarom voor om het werk te verdelen over diverse commissies. Deze commissies bestaan afhankelijk van hun taakstelling uit 3 tot 13 mensen en worden aangestuurd vanuit het bestuur.
Dit lijkt overigens sterk op de huidige structuur die Nicolaas Boys heeft, maar door deze noodkreet hopen we de verschillende posities nu ook daadwerkelijk te kunnen vullen!

De taken die gedaan moeten worden door de personen in de commissie zijn hierdoor minder zwaar (vele handen maken immers licht werk), waardoor wij denken dat mensen eerder iets gaan doen voor de club.  Hiernaast willen we alle senioren teams verantwoordelijk maken voor het vullen van 1 commissie (dus mensen zoeken hiervoor – eventueel uit eigen team). Let op: De commissies zijn puur uitvoerend en adviserend richting het bestuur. Het bestuur zelf zal uiteindelijk de club leiden en hierbij gebruik maken van de commissies. Samen moeten we dan weer leven in de club gaan krijgen! De volgende commissies hebben wij in gedachte:

 

  • Financiële commissie
    Deze commissie ondersteund de penningmeester. De financiële commissie is verantwoordelijk voor een begroting, voortgangsbewaking en controles. Alle commissies vragen hier hun budget

aan en alle sponsorgelden komen hier ook binnen. De financiële commissies adviseert vervolgens het bestuur of bepaalde uitgaven haalbaar zijn en monitort strikt de huidige financiële situatie van de club.

  • Klantbord team

Het klankbordteam is een klankbord en een adviserend orgaan voor het gehele bestuur. Bijvoorbeeld eens  per kwartaal gaat het klankbordteam om tafel met het bestuur. Hier doen we beroep op ondernemers of mensen die verantwoording in hun werk hebben. Deze mensen durven en kunnen dus een verantwoording nemen en geven hierbij advies aan het bestuur.

 

  • Onderhoudscommissie

             De onderhoudscommissie maakt een onderhoudsplan, zoekt mensen voor het uitvoeren van klein en groter onderhoud. Dit alles gebeurd aan de hand van een vooraf afgestemd budget.

  • Kantinecommissie

             De kantine commissie is ondersteunend aan de kantinebeheerder. De kantine commissie geeft advies en ondersteuning aan de beheerder. Deze commissie beoordeeld bijvoorbeeld de inkoop, biedt ondersteuning bij het vinden van barbezetting en signaleert kansen om extra omzet binnen te halen! De kantinecommissie vraagt bovendien de ouderraad om op zaterdagmorgen de ontvangstdienst te draaien en te helpen met het schenken van de koffie.          

  • Sfeercommissie
    De sfeercommissie zorgt ervoor dat de sfeer binnen de club goed is. Zowel de aankleding van de kantine/club als de communicatie binnen de vereniging wordt bewaakt door deze commissie.

De Sfeercommissie houdt ook onze kampioenen bij en zorgt ervoor dat men een mooi kampioensfeest kan vieren!

 

  • Jeugdcommissie

              De jeugdcommissie is ondersteunend aan de jeugd. Deze zorgt voor de jeugdactiviteiten, fungeert als aanspreekpunt voor de ouders,  en regelt alle jeugd voetbalzaken! Bovendien zorgt deze commissie ervoor dat een ouderraad wordt opgericht. Deze ouderraad bevat ouders van jeugdleden die issues binnen de club bespreken en ook wat voor de club betekend.

  • Voetbaltechnische zaken commissie
    Deze commissie zorgt voor alle voetbal gerelateerde zaken. Materiaal, kleding, veldindeling, teamindeling, trainingsschema’s en trainers worden geregeld door deze commissie.

 

  • Activiteitencommissie
    Deze commissie zorgt ervoor dat alle activiteiten doorgang vinden (centrale agenda opstellen!) en faciliteert initiatieven voor nieuwe activiteiten. Deze commissie zorgt ervoor dat subcommissies het tentfeest, kroegentoernooi, bingo’s en veiling organiseren.

 

  • Commissie ledenadministratie
    Deze commissie draagt zorg voor een gedegen ledenadministratie en zorgt ervoor dat wanbetalers tijdig worden aangepakt!

  • Sponsorcommissie
    Een van de belangrijkste commissies! Deze commissie zorgt voor nieuwe sponsors en maakt het de huidige sponsors naar hun zin. Dit wordt bijvoorbeeld gedaan door een praatje te houden van de huidige sponsors en/of het organiseren van een sponsorcommissie.

 

  • Feestcommissie
    De feestcommissie zorgt voor feesten binnen de vereniging die noodzakelijk zijn om extra inkomsten te genereren! De feestcommissie gaat het ‘’run the kantine’’ faciliteren en organiseert zelf ook winstgevende feesten.

 

 

Mensen die zich willen aanmelden voor deze commissies kunnen dat doen via:
[email protected]

Bekijk hier de functie-omschrijvingen van de commissies.

 

Financiën

Financieel gaat het, op z’n zachts gezegd,  niet goed met de Boys (seizoen 2016/2017 € 19.000 verlies!). Om dit te veranderen willen wij graag een financiële commissie in het leven roepen die ondersteuning biedt aan de penningmeester. Door het opstellen van een begroting en een maandelijkse analyse van de actuals willen wij beter de financiële prestaties van de club inzichtelijk houden. Hierbij moet de focus liggen op het generen van inkomsten (focus op feesten en activiteiten die gelden opleveren zoals bijvoorbeeld  run the kantine). Tevens moet er meer beheersing komen op uitgaven door deze allemaal te laten goedkeuren door de financiële commissie. Tenslotte moet worden beoordeeld waar kosten bespaard kunnen worden. Ook hier ligt een belangrijke taak voor de financiële commissie. Middels kennis en expertise moet deze commissie advies gaan geven aan het bestuur en de penningmeester sterk ondersteunen.

 

Contributie

Contributie betalen is vanzelfsprekend en mag dan ook geen enkel onderdeel van discussie zijn. Dit willen wij realiseren middels de volgende doelen:

 

  • Rechttrekken / betrouwbaar maken ledenadministratie, als je niet weet van wie je geld krijgt is het lastig innen!
  • Aan en afmelden gaat schriftelijk en is pas definitief na bevestiging
  • Betalingen gaan via automatische incasso
  • In November niet betaald =  niet spelen!
  • Samen wanbetalers aanpakken!

 

Let op: Hierbij is inschakeling van een incassobureau geen enkele optie. Zaak is om de ledenadministratie betrouwbaar te maken (hierin heeft het bestuur ook een goede start gemaakt!). Bovendien moeten we elkaar aanspreken op het niet voldoen van de contributie!

 

Kantine

Het laatste rendabele jaar hadden wij een kantine-beheerder. Wij willen dan ook terug naar een structuur met een (Betaalde) kantine beheerder. Wie geld brengt, mag namelijk ook geld krijgen! De kantine-beheerder wordt ondersteund door een kantinecommissie. Wij zijn inmiddels in gesprek met 2 mogelijke kandidaten.

 

Hoe nu verder

Wij willen momenteel eerst peilen in hoeverre er mensen zijn die de handschoen willen oppakken en een bijdrage willen leveren aan een commissie (meld je aan via: [email protected] of een van de ondergetekende).

 

Samen met het bestuur zullen wij dan vervolgens ons plan in uitvoering gaan brengen. Wij hopen zodoende veel mensen op de been te krijgen. Hiermee zullen de diverse taken binnen de club weer worden opgepakt, wordt de club weer financieel gezond en wordt Nicolaas Boys bovenal weer die mooie club waar we trots op zijn.

 

Kortom meld je aan voor een commissie of ga met ons in gesprek over de toekomst van de club! Met z’n allen moeten we er weer een warme vereniging van maken.

 

Het bestuur en leden van de commissie ‘’Zwart-groen hart’’,

 

 

Andre Lenting    06-22055106

Ed van Vliet       06-13435403

Robert Verdel     06-50260420

Jan v.d. Geest    06-11642434

Roland Pijper     06-51084314

Ashley Maliekhadien 06-54322378

Jesse Verduijn    06-43474119  

Richard v.d. Zwaan 06-20668178
Joel Verlaan        06-52861214
Jari Wijfjes           06-23325175

 

 

 

Delen

voeg je eigen gadgets toe aan deze pagina!